Az áfonya által biztosított kognitív előnyök

A fekete áfonya fogyasztása következétben jelentősen javulnak a kongitív funkciók a szervezetben.

A feketeáfonyával kapcsolatban az egyik legizgalmasabb terület a kognitív előnyök vizsgálata. Egy idősebb felnőttek (átlagos életkoruk 76 év) bevonásával készült vizsgálat során a feketeáfonya mindennapos, 12 héten át tartó fogyasztásával már javultak a kognitív funkciókkal kapcsolatban két különböző teszten elért eredmények, melyek a memória vizsgálatára is kiterjedtek.

A kísérletben résztvevők lé formájában fogyasztották a fekete áfonyát, egy csésze lé elkészítéséhez 30 dkg áfonyát használtak. A résztvevők 2-2,5 csésze fekete áfonyalevet fogyasztottak mindennap és nagy mennyiségű áfonyabogyót is kaptak.
Agyserkentő fekete áfonyaAz eredmények azt mutatták a tanulmány szerzőinek, hogy a fekete áfonya nemcsak a memória javításában lehet előnyös, de lelassítja vagy megállítja az egyéb kognitív problémákat, melyek a korral függnek össze.

A fekete áfonya fogyasztásával kapcsolatban végzett laboratóriumi és állatkísérletek azt sejtetik, hogy a kognitív védelemben nagyrészt a fekete áfonyában található hatalmas mennyiségű antioxidáns anyagnak van szerepe, melyek védik az idegsejteket az oxidatív károsodástól.
Betegség Táblázat
Kattintson ide, ha betegségek szerint csoportosítva szeretné átnézni a termékeket.
Termék Rendelés
Kattintson ide, ha döntött már a minőségi Táplálékkiegészítők mellett, és rendelne.

Az idegsejteket természetes módon veszélyezteti az oxidatív károsodás, ezért az élet valamennyi szakaszában antioxidáns védelemre van szükségük. Információkat továbbító képességük nagyban függ az oxigén anyagcsere egyensúlyától és ezt az egyensúlyt nem lehet elérni antioxidáns tápanyagok bőséges bevitele nélkül.
Csökkentve az oxidatív károsodás kockázatát az idegsejtekben, a fekete áfonya elősegítheti az idegsejtek és kognitív funkciók egészséges működését

A fekete áfonya hatásai a memóriára »


Jobb mentális képességek áfonya fogyasztással

A tanulást és a memóriát serkentő anyagok főleg az agy vérellátásának növelésével érik el céljukat, hatásukra a hajszálerek rugalmasan kitágulnak, több vért képesek továbbítani. Kevés értágító kémiai anyag képes azonban erre, mivel legtöbbjük nem jut be az agy területére, az úgynevezett vér-agy-gát kiszűri őket.

Általában az erekre, a perifériális keringésre, a mikrocirkulációra kiváló hatású a fekete áfonya gyümölcsének antocianin hatóanyaga. Átjut a vér-agy-gáton is és nemcsak tágítja az ereket, de az oxigént szállító vörösvérsejtek membránját is rugalmasabbá teszi, miáltal azok könnyebben, gyorsabban eljutnak az agy legelrejtettebb pontjaira is.

Az antocianinok, mint speciális antioxidánsok, védik az idegsejtek mielin védőburkát a káros szabadgyökökkel szemben, ezáltal segítik a memóriát a tanulásban és idős korban is. Laboratóriumi kísérletek szerint gyorsítani is képesek az idegsejtek kommunikációját. Erre példa, hogy a fekete áfonya levének tartós fogyasztása a kísérletek eredményei szerint javíthatja az öregkorral megromlott egyensúlyt és mozgás-koordinálást, azaz a motorikus funkciókat.

A svájci Berni Egyetem kutatói 22 éven át 300 férfi és 130 nő részvételével folytattak kísérleteket és azt találták, hogy akiknek a vérében az antioxidánsok szintje magasabb volt, jobban teljesítettek a memória-teszteken.

 

Termék Rendelés
Kattintson ide, ha döntött már a minőségi Táplálékkiegészítők mellett, és rendelne.
Betegség Táblázat
Kattintson ide, ha betegségek szerint csoportosítva szeretné átnézni a termékeket.

Vissza a Tetejére Megnézem az Árakat

2009 - 2017 © Minden jog fenntartva » Az oldalon lévő szövegek, képek és más tartalmak másolása jogi következményekkel jár.